... ano, tak to jsme my. Vítej na stránkách prvního klubu v ČR se zaměřením na Mercedes Benz W201 (190E) Cosworth s typovým označením 2.3-16v, 2.5-16v, 2.5-16v Evolution I, 2.5-16v Evolution II. Podnětem a zároveň dlouhodobou myšlenkou k založení MB Cosworth klubu se stal můj první Mercedes Benz W201 2.3-16v USA verze, kterýho jsem si pořídil 16.12.2003 za dobrou cenu, tenkrát s jasným úmyslem - doladit a prodat. Do tý doby byl pro mne Mercedes jako Mercedes a vůbec jsem tenkrát netušil, ostatně jako dodnes většina motoristickýho národa, jakou tohle auto skrývá historii, jakej má charakter, potenciál a kolik zážitků mi během jízdy dokáže naservírovat. Už jen zařazení jedničky vlevo dole a pružnej zátah na všechny kvalty mě fascinovaly natolik, že jsem se začal pídit proč a z jakýho důvodu se to děje, což se mi stalo osudným a současně odstartovalo legální závislost na divokejch šestnáctiventilech od Mercedesu. S každou novou informací o tomhle autě se moje závislost prohlubovala a já jí propadal čím dál víc, a dokonce i po jedenácti letech intenzivního studování techniky, designu, či mnoha odlišností od jeho -bratrů-turistů-dvouventilů-, na něm objevuju pořád něco zajímavýho a překvapivýho. A právě k tomu, abych se o všechny nasbíraný informace mohl podělit s každým, kdo o to bude mít zájem, vznikly tyhle stránky.
V první řadě jsem se začal zajímat, kolik to vlastně jezdí 16ti ventilů po Čechách, abych mohl uskutečnit hlavní myšlenku klubu a to, sjednotit nás, fandy MB Cosworthů. Řeknu vám rovnou, že to nebyla žádná sranda! Šestnáctiventilů v Čechách fakt moc nejezdí, ale jsem rád, že nás pomalu přibývá a klub se stává KLUBEM. Narážel jsem na ně přes kontakty od různých lidí, nebo i náhodou a snažil se pokaždý navázat spojení s jejich majiteli, nebo jsem aspoň sledoval a mapoval jejich osud z povzdálí, např. karamboly, změnu majitele a tudíž i místo na mapě. Takhle jsem postupně objevoval další blázny jako jsem já, kteří se stali mými dobrými přáteli a členy klubu Rivals-16v.
Účelem klubu Rivals-16v je tedy oslovit a sjednotit všechny majitele šestnáctiventilů v dnešní době už nejen v Čechách, ale i na Slovensku a společnýma silama vyzdvihnout německou legendu zpátky na světlo ze stínu nevědomosti a zapomnění veřejnosti na tyhle výjimečný káry 8O-tých a 90-tých let, které byli přirozenými konkurenty ve svý době známějším, populárnějším a cenově dostupnějším BMW E30 M3 v německým seriálu DTM ( Deutsche Tourenwagen Meisterschaft ). Byly to průkopníci Mercedesů let 80-tých, který jako první disponovaly šestnáctiventilovou technikou a vysokovýkonnýma čtyřválcovýma atmosférickýma motorama o objemu 2.3-16v a 2.5-16v, kde se jejich výkon pohyboval od 167PS do 235PS v sérii a od 240PS do 395PS v závodech DTM.
Nicméně tohle všechno a spoustu dalších zajímavostí se dočteš na našich stránkách.
Takže pokud vlastníš některýho z Mercedesů w201 (190E) Cosworth, dej o sobě honem vědět! Pak už nebudeš muset jezdit sám a upozorňovat na sebe jen oblakem kouře ze zadních pneumatik, nebo snad jízdou bokem přes střed křižovatky. Přidej se k nám a upozorníme na sebe v celý svý kráse!
Michal Semorád alias Don Scorpion